Isnin, 2 April 2012

"yakinlah..Allah sntiasa bersmamu..”



suram..

Sesuram gerimis di hati..

Mengapa kau menangis wahai diri..?

Merasakan dunia tak lagi beerti..

Adakah kau meragui kasihnya ilahi..?

Mengapa tidak yakin adanya Allah bersamamu..?

Aku  mencari-cari…

Meraba-raba dlm gelap hatiku..

Bingung…nanar,dlm ramai….

Tak mengerti,kenapa ini yg harus aku hadapi…

Aku menanti,bilakah aku akn memperoleh apa yg aku harapkan…

Merasakn Tuhan tak lagi endah padaku…

Tak lagi sudi memandangku..

Jangan begitu wahai diri…

Dengarkan apa kata Tuhanmu..



“wahai ank Adam,sesungguhnya engkau,selama mana engkau berdoa

Dan berharap padaKu,Aku ampuni bg engkau di atas dosa yg ada pd engkau,

Dan Aku tdk peduli…

Hai ank Adam!

Kalau telah sampai sekalian dosa engkau ke awan langit,

Kemudian itu,engkau memohon keampunanKu,

Nescaya Aku ampuni bg engkau…

Hai ank Adam!

Sesungguhnya kalau engkau dtg kpdKu dgn kesalahan-kesalahan

Sepenuh bumi (ini),kemudian itu engkau menemui Aku

Padahal tiada engkau mempersekutukan aku dgn sesuatu,

Nescaya aku berikan kpd engkau keampunan dgn sepenuh bumi”..(H.R al-Tirmizi)



Wahai diri…

Engkau jiwa yg baik

Jiwa yg rindu..

Cuma engkau keliru…

Jasad dan rohmu anugerah terindah dr ilahi…

Engkau jiwa besar yg dikasihi Tuhan..

Engkau jiwa hebat berpotensi menyengat..

Engkau jiwa kebal yg lali pd ujian…

Wahai diri…

Sungguh,engkau sentiasa punya satu lg pilihan

Iaitu kembali kpd luasnya kehidupan bertuhan…

Kembali berteduh di bawah redup kasih ilahi…

Kembali kpd Dia..

Oleh itu,yakinlah dan teguhkan derapan langkahmu di jalan ini…

Yakin Allah sentiasa bersamamu di setiap langkahmu….